Dlaczego warto z nami uczyć się grać w szachy?
Nasze atuty:
- ponad 10 lat doświadczenia,
-
autorskie metody
i materiały, - atrakcyjne ceny,
-
doświadczona kadra instruktorów, trenerów
oraz sędziów (z tytułami krajowymi PZSzach oraz międzynarodowymi FIDE).



O NAS
Inicjatorką projektu Akademia Inteligentna jest dr hab. Diana Dryglas, prof. uczelni, pracownik badawczo-dydaktyczny w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Nasza kadra to wykwalifikowani instruktorzy, trenerzy oraz sędziowie.
Zgodnie z wytycznymi, osoby pracujące w placówkach oświatowych z dziećmi, muszą mieć przynajmniej wykształcenie średnie, nie być karane oraz posiadać odpowiednią wiedzę szachową i umiejętność jej przekazywania. Starannie dobieramy naszych instruktorów, tak by zajęcia szachowe były na jak najwyższym poziomie.
Celem projektu jest rozwój intelektualny dzieci i młodzieży poprzez zajęcia szachowe
w oparciu o autorski program nauczania. Zawiera on zestaw zadań i diagramów znajdujących się w specjalnie do tego celu opracowanych książeczkach ćwiczeniowych oraz szeroko rozbudowany system motywacyjny (naklejki, medale, puchary).
Tym, co nas wyróżnia od innych zajęć szachowych jest nie tylko sama nauka gry w szachy.
Nabywane umiejętności w tej dyscyplinie sportu pomagają rozwijać bardzo wiele praktycznych umiejętności życiowych, które odnoszą się m. in. do szukania ciągu przyczynowo-skutkowego (dziecko uczy się działać w oparciu o plan, myśli "do przodu", planując szereg kolejnych posunięć oraz przewiduje odpowiedź przeciwnika).
Szachy uczą analitycznego, koncepcyjnego i strategicznego myślenia, dzięki któremu dzieci osiągają lepsze wyniki w nauce w stosunku do swoich rówieśników nie grających
w szachy. Poprzez organizowanie turniejów szachowych, uczestnicy zajęć są przygotowywani do odnoszenia sukcesów jak również do godzenia się z porażkami.
Od najmłodszych lat uczymy szacunku do przeciwnika, przestrzegania zasad fair-play oraz kontrolowania swoich emocji. Psychologia w szachach jest bardzo istotnym elementem rozgrywki, dzieci obserwując mowę ciała przeciwnika, same starają się nie okazywać emocji w trakcie partii. Są to kluczowe umiejętności życiowe, które podczas dorastania w wielu sytuacjach decydują o przewadze nad rówieśnikami. Osoby grające
w szachy są z reguły mniej nieśmiałe, bardziej pewne siebie, nie boją się podejmować decyzji, a w przypadku niewłaściwych szybko wyciągają wnioski na przyszłość i nie powtarzają tych samych błędów drugi raz.
Jak krótko można określić rolę szachów w kształceniu?
Szachy to narzędzie stymulujące rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka,
kształtujące jego osobowość i pozwalające na rozwój twórczego potencjału,
który drzemie w każdym młodym człowieku.
„Nauczcie dzieci grać w szachy, a o ich przyszłość możecie być spokojni”- twierdził
Paul Morphy, nieoficjalny szachowy mistrz świata w latach 1858-1884.
