Akademia Inteligentna

Tutaj znajdują się materiały Kursu Zaawansowanego

Kurs zaawansowany odbywa się w soboty i jest podzielony na 3 poziomy:

– 08.00-09.30 kurs przygotowujący do zdobycia V kategorii

– 09.30-11.00 kurs przygotowujący do zdobycia IV kategorii

– 11.00-12.30 kurs przygotowujący do zdobycia III kategorii

6 Tygodniowy Kurs przygotowujący


do zdobycia V kategorii

3 Miesięczny Kurs przygotowujący


do zdobycia IV kategorii

6 Miesięczny Kurs przygotowujący


do zdobycia III kategorii

  1. Kontrola centrum – prosty przewodnik
    1. Centrum klasyczne
    2. Przeciwdziałanie klasycznemu centrum
  1. Rozwijaj się szybko
  2. Inny dobry powód na 1.e4 i 1.d4
  3. Szach-mat w 4 ruchy
  4. Lekarstwo na mata szewskiego
  5. Problem z matem szewskim
  6. Ślamazarne wieże
  7. Zasady związane z lekkimi figurami i pionkami
  1. Idealne pola: skoczek
  2. Idealne pola: goniec
  3. Fianchetto
  4. Ekonomiczny rozwój
  5. Idealny rozwój
  1. Zroszowany król
  2. Słaby król w centrum
  3. Mat głupca
  4. Problemy z pionkiem „f”
  5. Atakowanie pola „f7”
  1. Ruchy pionami to ekstrawagancja
  2. Ruszanie się figurą 2 razy
  3. Pionkożerstwo
  4. Zdobywanie tempa
  5. Hetman: wyruszać nim czy nie
  6. Napadanie i ograniczanie
  7. Związywanie i odwiązywanie
  8. Związanie – a co z roszadą
  9. Gambity
  10. Nigdy nie przeocz szacha – to może być mat
  11. Słabeusze widzą szacha!
  12. Koń na bandzie
  1. Centrum klasyczne
    1. Budowanie klasycznego centrum po 1.e4 e5
    2. Wyczekujące c2-c3
  2. Obrona Sycylijska
    1. Budowanie klasycznego centrum przeciwko sycylijskiej
  3. Gra pionowa po 1.d4 d5
    1. Wprowadzenie do gambitu hetmańskiego
  4. Zablokowane centrum
  1. Przełomy pionowe
  2. Atakowanie pionkiem „f”
  3. Istota zdublowanych pionów
  4. Którym pionem zbić
  1. Partia włoska
  2. Obrona dwóch skoczków
  3. Partia hiszpańska
  4. Obrona rosyjska
  5. Wariant smoczy w obronie sycylijskiej
  6. Wariant Sveshnikova w obronie sycylijskiej
  7. Obrona francuska
  8. Obrona Caro-Kann i skandynawska
  9. Nieprzyjęty gambit hetmański
  10. Obrona Słowiańska
  11. Obrona holenderska
  12. Obrona królewsko-indyjska
  13. Obrona Grunfelda
  14. Partia Angielska
  1. Motywy matowe 1
  2. Motywy matowe 2
  3. Podstawowe zasady debiutowe
  4. Proste końcówki pionkowe
  5. Podwójny szach
  6. Wartość figur
  7. Atak z odsłony
  8. Centralizacja figur
  9. Mat w 2 posunięcia
  10. Opozycja
  11. Związanie
  12. Podwójny atak
  13. Realizacja przewagi materialnej
  14. Otwarte linie i przyczółki
  15. Kombinacje
  16. Hetman przeciwko pionkowi
  17. Motywy patowe
  18. Forsowne warianty
  19. Kombinacje związane z promocją
  20. Słabe punkty
  21. Kombinacje pionkowe
  22. Zły goniec
  23. Mat duszony
  24. Gambity
  25. Test Końcowy
 
Scroll to Top